Indien deze optie niet is geactiveerd is jouw oplaadpunt niet zichtbaar voor de buitenwereld. Voor semi-publieke oplaadpunten is dit ook meestal voldoende. In het geval de oplaadpunten op een bedrijventerrein staan en je klanten wel gewoon wilt laten laden hoeft deze optie dan ook vaak niet aan te staan.

Bent u een winkel, hotel en/of restaurant waarbij het belangrijk is, dat de mogelijkheid van het laden van een elektrische auto tot een extra service behoort, dan is het belangrijk dat uw oplaadpunt op diverse apps en/of navigatiesystemen bekend staat. Op diverse apps en/of navigatiesystemen kunnen bezoekers niet alleen zien dat er een oplaadpunt aanwezig is, maar (afhankelijk van de app) ook de beschikbaarheid is, en/of welke laadvermogen er geladen kan worden. Deze feature kan alleen worden geactiveerd , indien u uw oplaadpunt ook op de Roaming heeft staan.. In dit geval zal het beheer platform het oplaadpunt doorsturen inclusief tarieven aan alle relevante partijen die zichtbarheid geven aan oplaadpunten. Denk aan www.oplaadpalen.nl, maar ook aan navigatie providers enzovoort.

We verrekenen vanaf het moment van activeren:  0.008 eurocent per connector / per dag
In het kader van “pay per use”- principe wordt dit tarief niet in rekening gebracht vanaf het moment dat u deze optie weer de-activeert.

Heeft u al oplaadpunten in beheer met ons platform ?

Activeren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik op tab “Opties”
  5. Klik op de switcher van de Oplaadpunt publiek delen “AAN”
  6. Lees de informatie en bevestig uw keuze
  7. Gefeliciteerd, uw 24/7 support feature is operationeel.

Deactiveren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik op de switcher van optie Oplaadpunt publiek delen op “UIT”
  5. Lees de informatie en bevestig uw keuze

Extra functionaliteiten

Monitoring pro

Bij standaard monitoring wordt er alleen een bericht gestuurd wanneer het oplaadpunt niet meer reageert en naar alle waarschijnlijkheid niet meer goed functioneert. Bij pro monitoring wordt aanvullend geprobeerd om het probleem automatisch op te lossen.

Meer informatie

24/7 Helpdesk

De Robo Charge 24/7 support is een “Intelligent Support Chat”. De service analyseert het probleem en helpt doelgericht de EV laadpunt-bezoeker wanneer hij of zij een probleem ondervind bij het laadpunt.

Meer informatie

Roaming

Deze feature faciliteert roaming-diensten voor uw oplaadpunt om zo toegang open te stellen aan alle EV rijders.
U, als ondernemer of particulier heeft daar alle baat bij om deze feature te activeren.

Meer informatie

Declaratie

De bij uw thuis geladen kiloWatts, die u gebruikt voor uw zakelijke kilometers, kunt u geheel automatisch declareren bij uw bedrijf. U hoeft daarvoor  geen aparte administratie bij te houden. De kosten worden elke maand automatisch bij u teruggestort door uw bedrijf.

Meer informatie

Wilt u ook laden met de Flexicharge Laadtag ?

Registreer u en geef aan hoeveel laadtag(s) u wenst, we zenden u dan direct de Flexicharge laadtag.
Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een e-mail om uw Flexicharge-account te activeren.

Info over de laadtag >
Hier direct registeren >