Bij standaard monitoring wordt er alleen een bericht gestuurd wanneer het oplaadpunt niet meer reageert en naar alle waarschijnlijkheid niet meer goed functioneert. Bij pro monitoring wordt aanvullend geprobeerd om het probleem automatisch op te lossen. De volgende situaties kunnen door het systeem worden afgehandeld:

  • Het komt voor dat het oplaadpunt zelf aangeeft dat er een storing is. In het geval dat de oplossing op afstand kan worden uitgevoerd zal het beheer platform dit protocol automatisch volgen.
  • Er zijn ook situaties dat het oplaadpunt geen bericht meer stuurt naar het beheer platform. In dit geval zal het beheer platform een proces starten om het oplaadpunt weer automatisch online te krijgen.
  • Ook kan het zijn dat na een laadsessie door manuele fouten (bv laadtag 2 keer aanbieden) of technische storingen niet direct beschikbaar is voor de volgende klant. De monitoring pro controleert of er onregelmatigheden zijn en verhelpt deze storing indien mogelijk.

In het geval dat we het probleem niet op afstand kunnen oplossen zal er een bericht gestuurd worden naar de eigenaar van het oplaadpunt. Indien de eigenaar het zelf niet kan oplossen wordt er automatisch om opvolging gevraagd bij de operator, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

We verrekenen vanaf het moment van activeren:  0.017 eurocent per connector / per dag
In het kader van “pay per use”- principe wordt dit tarief niet in rekening gebracht vanaf het moment dat u deze optie de-activeert.

Heeft u al een oplaadpunt in beheer met ons platform ?

Activeren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik op tab “Opties”
  5. Klik de switcher van de Monitoring Pro op “AAN”
  6. Lees de informatie zorgvuldig en bevestig uw keuze
  7. Gefeliciteerd, uw Monitoring pro optie is operationeel.

Deactiveren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik de switcher van Monitoring Pro op “UIT”
  5. Lees de informatie zorgvuldig en bevestig uw keuze

Bij standaard monitoring wordt er alleen een bericht gestuurd wanneer het oplaadpunt niet meer reageert en naar alle waarschijnlijkheid niet meer goed functioneert. Bij pro monitoring wordt aanvullend geprobeerd om het probleem automatisch op te lossen. De volgende situaties kunnen door het systeem worden afgehandeld:

  • Het komt voor dat het oplaadpunt zelf aangeeft dat er een storing is. In het geval dat de oplossing op afstand kan worden uitgevoerd zal het beheer platform dit protocol automatisch volgen.
  • Er zijn ook situaties dat het oplaadpunt geen bericht meer stuurt naar het beheer platform. In dit geval zal het beheer platform een proces starten om het oplaadpunt weer automatisch online te krijgen.
  • Ook kan het zijn dat na een laadsessie door manuele fouten (bv laadtag 2 keer aanbieden) of technische storingen niet direct beschikbaar is voor de volgende klant. De monitoring pro controleert of er onregelmatigheden zijn en verhelpt deze storing indien mogelijk.

In het geval dat we het probleem niet op afstand kunnen oplossen zal er een bericht gestuurd worden naar de eigenaar van het oplaadpunt. Indien de eigenaar het zelf niet kan oplossen wordt er automatisch om opvolging gevraagd bij de operator, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

We verrekenen vanaf het moment van activeren:  0.017 eurocent per connector / per dag
In het kader van “pay per use”- principe wordt dit tarief niet in rekening gebracht vanaf het moment dat u deze optie de-activeert.

Heeft u al een oplaadpunt in beheer met ons platform ?

Activeren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik op tab “Opties”
  5. Klik de switcher van de Monitoring Pro op “AAN”
  6. Lees de informatie zorgvuldig en bevestig uw keuze
  7. Gefeliciteerd, uw Monitoring pro optie is operationeel.

Deactiveren

  1. Login op uw platform
  2. Ga naar oplaadpunten
  3. Klik op het oplaadpunt waarbij u deze feature wil activeren
  4. Klik de switcher van Monitoring Pro op “UIT”
  5. Lees de informatie zorgvuldig en bevestig uw keuze

Extra functionaliteiten

24/7 Helpdesk

De Flexicharge 24/7 support is een “Intelligent Support Chat”. De service analyseert het probleem en helpt doelgericht de EV laadpunt-bezoeker wanneer hij of zij een probleem ondervind bij het laadpunt.

Meer informatie

Roaming

Deze feature faciliteert roaming-diensten voor uw oplaadpunt om zo toegang open te stellen aan alle EV rijders.
U, als ondernemer of particulier heeft daar alle baat bij om deze feature te activeren.

Meer informatie

Publiek

Uw laadstation is vindbaar in diverse apps en navigatiesystemen. En uw laadpunt is toegankelijk voor elke EV-gebruikers die bekend is bij het grootste laadnetwerk van Europa.

Meer informatie

Declaratie

De bij uw thuis geladen kiloWatts, die u gebruikt voor uw zakelijke kilometers, kunt u geheel automatisch declareren bij uw bedrijf. U hoeft daarvoor  geen aparte administratie bij te houden. De kosten worden elke maand automatisch bij u teruggestort door uw bedrijf.

Meer informatie

Extra functionaliteiten

24/7 Helpdesk

De Flexicharge 24/7 support is een “Intelligent Support Chat”. De service analyseert het probleem en helpt doelgericht de EV laadpunt-bezoeker wanneer hij of zij een probleem ondervind bij het laadpunt.

Meer informatie

Roaming

Deze feature faciliteert roaming-diensten voor uw oplaadpunt om zo toegang open te stellen aan alle EV rijders.
U, als ondernemer of particulier heeft daar alle baat bij om deze feature te activeren.

Meer informatie

Publiek

Uw laadstation is vindbaar in diverse apps en navigatiesystemen. En uw laadpunt is toegankelijk voor elke EV-gebruikers die bekend is bij het grootste laadnetwerk van Europa.

Meer informatie

Declaratie

De bij uw thuis geladen kiloWatts, die u gebruikt voor uw zakelijke kilometers, kunt u geheel automatisch declareren bij uw bedrijf. U hoeft daarvoor  geen aparte administratie bij te houden. De kosten worden elke maand automatisch bij u teruggestort door uw bedrijf.

Meer informatie

Wilt u ook laden met de Flexicharge Laadtag ?

Registreer u en geef aan hoeveel laadtag(s) u wenst, we zenden u dan direct de Flexicharge laadtag.
Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een e-mail om uw Flexicharge-account te activeren.

Info over de laadtag >
Hier direct registeren >

Wilt u ook laden met de Flexicharge Laadtag ?

Registreer u en geef aan hoeveel laadtag(s) u wenst, we zenden u dan direct de Flexicharge laadtag.
Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een e-mail om uw Flexicharge-account te activeren.

Info over de laadtag >
Hier direct registeren >