Fair Share laden
Geschikt voor alle auto's
Persoonlijk advies
Snelle levertijden
Duurzame producten
Over the air updates
High end simlockvrije oplaadpunten
Voorbereid op V2G en V2X
2 Jaar garantie

Laadplein voor elektrische auto’s

Kies voor onze laadpleinen met Dynamic Load Balancing en Dynamic Load Management.

Laadplein elektrische auto

Omdat elektrisch rijden aan populariteit wint en in de toekomst de norm zal zijn, ontstaat er een groeiende behoefte aan laadpalen. Een laadplein is dan de ideale oplossing, bijvoorbeeld voor bij uw bedrijf of voorziening.

Wat is een laadplein?

Een laadplein is precies wat de naam beschrijft: een plein met meerdere laadpunten, die allemaal verbonden zijn met één stroomaansluiting. Laadpleinen zijn dus perfect voor drukbezochte plaatsen, waar mensen tegelijkertijd hun auto willen opladen. Steeds meer bedrijven zien dan ook de voordelen van een laadplein in en kiezen voor deze duurzame laadoplossing.

De voordelen van een laadplein

Een groot voordeel van laadpleinen is dat bezoekers en klanten voldoende mogelijkheden hebben om hun elektrische auto op te laden als ze bij u zijn. Ze hoeven zo niet lang te zoeken naar een parkeerplek met een laadpaal voor hun voertuig. Dit biedt niet alleen gemak, maar zal ook de klanttevredenheid voor uw bedrijf positief beïnvloeden. Met een laadplein bent u bovendien voorbereid op de toekomst: omdat u bij een laadplein gebruikt maakt van slechts één netaansluiting, kunt u het laadplein later altijd gemakkelijk uitbreiden met meer laadpunten.

Kiezen voor een laadplein elektrische auto?

Laadpleinen zijn er in verschillende soorten en maten. Flexicharge denkt graag met u mee in uw keuzes voor een laadplein, en ontzorgt u op technisch vlak. Hieronder leest u meer over onze mogelijkheden en services voor uw laadplein.

Laadplein wandmodel

Deze laadpleinen leggen wij compleet aan van A tot Z. Bij voorkeur realiseren wij deze laadpleinen door het aanleggen van een railkokersysteem/spanningsrail. Het voordeel hiervan is dat een laadplein in één keer voorzien kan worden van alle infra. Hierop kunt u in de toekomst modulair uitbreiden.

Laadplein laadpaal

Deze laadpleinen leggen wij compleet aan van A tot Z. Bij voorkeur realiseren wij deze laadpleinen door een onderverdeelkast aan te leggen. Vanuit deze onderverdeelkast worden de oplaadpunten gevoed en onderling verbonden met een datakabel.

 Een laadplein laten plaatsen

Interesse in onze producten? Bel ons of vraag een offerte aan. Maak de keuze voor een laadplein met laadpalen of wandmodellen. Geef vervolgens uw voorkeuren aan voor het laadplein. Dankzij onze eigen installatieservice en installatiepartners kunnen wij de laadpleinen voor een zeer scherpe prijs komen plaatsen en installeren. Geef dit ook aan bij uw bestelling, dan komen wij op de fysieke locatie kijken en stellen vervolgens een installatie-offerte op. Uiteraard kunt u rekenen op onze deskundige installatieservice.

24/7 telefonische helpdesk

Heeft uw thuislader voor de elektrische auto onverhoopt een storing? Dan staat onze telefonische helpdesk 24/7 klaar om u te helpen. Binnen de garantieperiode komen we op locatie om het probleem gratis op te lossen. Buiten de garantieperiode is onze helpdesk nog steeds beschikbaar en hanteren we een scherp tarief. Wij vinden het belangrijk om u compleet te ontzorgen, dus we zorgen altijd voor een snelle oplossing.

oplaadpunten en oplaadpalen voor elektrische autos

Inleiding uitgangspunten

Het gemiddelde verbruik van een elektrische auto ligt tussen de 0,08 en 0,30 kWh per kilometer. Gemiddeld aantal km per auto in 2018 13000 km. Dit betekend gemiddeld 35KM per dag. Wij rekenen met een gemiddelde laadsessie van 15KWh (50KM bij 0,3KWh)

 

Algemene uitgangspunten

Auto’s laden tussen 08:00 en 18:00 uur 18.00u en 08.00u

Gemiddeld 15 kWh/sessie (50km/sessie, de Nederlander rijd gemiddeld 35km per dag

Oplaadpunten met een maximaal laadvermogen van 22 kW

Onze berekening is gebaseerd op volledig elektrisch aangedreven auto’s. Dat betekend dat in eerste instantie wellicht meer laadpunten gerealiseerd zouden kunnen worden i.v.m. plug in hybride voertuigen die veel minder energie behoeven. De infrastructuur dient echter ook nog geschikt te zijn richting de toekomst.

(Volledig elektrisch word de norm en daar houden wij dan ook nu al rekening mee!)